– Priser:
Alla priser är exklusive moms. Frakt tillkommer såvida inget annat är överenskommet
– Betalningsvillkor:
30 dagar netto, eller via kundavtal, från fakturadatum för registrerade kunder. Dröjsmålsränta uttages efter förfallodagen enligt räntelagen.
– Leveransvillkor:
Varor levereras från lager till adresser inom Sverige och fraktkostnaden läggs på fakturabeloppet. Elstar / Top Industri skickar varor med DHL. Om leverans önskas till en adress utanför Sveriges gränser, ber vi dig att kontakta oss per telefon för upplysning av aktuell fraktkostnad. Om beställningen görs på en veckodag före kl. 13.30, och förutsatt att den aktuella produkten finns i lager, kommer ordern att göras klar och sändas samma dag. Om beställningen tas emot efter kl. 13.30 kan leverans från vårt lager förväntas närmast följande arbetsdag. Om varan inte finns i lager kommer vi att kontakta dig direkt med det förväntade leveransdatumet. Naturligtvis är du alltid välkommen att kontakta oss på telefon +46 (0)19 16 41 46.
Elstar / Top Industri ansvarar ej för några driftförluster, förlorade intäkter eller annan indirekt förlust, som följd av en försenad leverans som påverkar köparen eller hans kund.
– Rabattavtal: Om ditt företag vill köpa större mängder, kontakta oss för ett specialpris!
– Returer:
Kontakta oss alltid innan ev. retur skickas. Vid retur skall information om referens, fakturanummer och datum för ursprungsleveransen anges. Returnerade oanvända varor skall komma oss tillhanda i oskadat skick, komplett och i originalemballaget, om inte annat är överenskommet mellan kund och säljare! Minsta returavdrag är 10%, dock minimum 100:- Vi förbehåller oss rätten att återsända obefogade returer.
Produkten som ska returneras skickas till: Elstar / Top Industri Slöjdgatan 21 703 83 Örebro Telefon +46 (0)19 16 41 46
– Garanti och reklamationsrätt:
Som minimum gäller 2 års vanlig reklamationsrätt på produkter köpta hos Elstar / Top Industri. Reklamationsrätten täcker inte fel, skador eller slitage, som direkt eller indirekt har uppstått genom felaktig tillhandahållning, dåligt underhåll, våld eller icke-auktoriserade ingrepp. Reklamationsrätt täcker heller inte kosmetiska skador.
På vissa produkter erbjuder vi 5 års garanti, även om produkten utsatts för vandalism! Sådana speciella garantier anges tydligt i artikeltexten för den enskilda produkten.
Reklamationsrätten/garantin kan omfatta försändelse av reservdelar eller i vissa fall ersättningsprodukt. Elstar / Top Industri täcker inte arbetskraftskostnader relaterade till utbyte av reservdelar eller installering av ersättningsprodukt.
Reklamation angående fel och brister skall meddelas Elstar / Top Industri så snart dessa har konstaterats.
– Godsmottagning:
Vid mottagande av order/leverans, är det viktigt att kontrollera att emballage eller gods inte är skadat innan sändningen kvitteras, Annars godkänner du godset i befintligt skick.
Transportskador skall om möjligt meddelas omgående till chauffören för aktuellt transportbolag (DHL) på kvittens eller i handdatorn! Därefter ska godsmottagaren fortast möjligt kontakta Elstar / Top Industri för vidare utredning.
Vid dold skada Om godset är skadat trots att emballaget är helt, skall det anmälas till Elstar /Top Industri snarast, dock senast 7 kalenderdygn efter mottagandet. Elstar / Top Industri kommer ansvara för kontakt med aktuellt transportbolag.
För att förenkla eventuell utredning vid synlig/dold skada ber vi er fotografera det skadade godset. Det kommer hjälpa oss vid reklamationen mot DHL!
– Outlöst gods: Om kunden inte löser ut eller tar emot godset, tar vi tillbaka godset och debiterar för frakt, returfrakt
– Miljö: För frågor om Elstar / Top Industri miljöpolicy och arbete med miljöledningsfrågor ber vi er att kontakta oss via kontaktuppgifter: www.elstar.se
– Kvalitet: För frågor om Elstar/ Top Industri kvalitetspolicy ber vi er att kontakta oss.
– Förbehåll! Elstar / Top Industri tar förbehåll för tryckfel, felaktiga bilder, ändringar i sortiment, utgångna varor hos leverantör och liknande.